Kompetencijski profil akademske profesije: između novih zahtjeva i mogućnosti (APROFRAME)

 

O PROJEKTU 

Projekt „Kompetencijski profil akademske profesije: između novih zahtjeva i mogućnosti“ financira Hrvatska zaklada za znanost u okviru natječaja „Istraživački projekti“ iz listopada 2013. godine, temeljem Ugovora o dodjeli sredstava Zaklade I-2148-2014. Projekt se financira za razdoblje 2014-2017.

 

SAŽETAK PROJEKTA

Promjene i očekivanja u društvenom okruženju ukazuju na potrebu za redefiniranjem tradicionalnih uloga akademske profesije i njezinim obuhvatnijim poimanjem, koje vodi prema zahtjevima za razvojem novih kompetencija.

Cilj je istraživanja utvrditi kako akademski djelatnici u Hrvatskoj procjenjuju važnost i ovladanost kompetencijama akademske profesije. U istraživanju će se koristiti kombinacija kvantitativnog i kvalitativnog metodološkog pristupa (anketa i polustrukturirani intervju). Anketu čine elementi kompetencijskog okvira koje će ispitanici procjenjivati s aspekta procjene njihove važnosti i ovladanosti. Intervjuima će se dubinski istražiti percepcija pojedinih aspekata kompetencijskog okvira, s ciljem razumijevanja perspektiva sudionika u istraživanju.

Rezultati ovog istraživanja mogu služiti kao polazište i za definiranje preporuka za (nacionalne) obrazovne politike.

 

SUDJELOVANJE NA KONFERENCIJAMA / POZVANA PREDAVANJA

 

  1. Ivana Miočić, Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti DOKON 2017, Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost (19.05.2017., Rijeka)
  2. Bojana Vignjević, Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti DOKON 2017, Profesionalni identitet mladih znanstvenika u sustavu visokog obrazovanja u Hrvatskoj (19.05.2017., Rijeka)
  3. Jasminka Ledić, Marko Turk, Peer Learning Activity on assessment of learning outcomes and educating the educators, EDUCA-T projekt, Academic profession competences: results, challenges and recommendations (11-12-05.2017., Rijeka), predstavljanje rezultata istraživanja i predstavljanje dviju znanstvenih monografija i preporuka proizašlih sa projekta
  4. Marko Turk, Kick-off conference of the project ‘Emphasis on developing and upgrading of competences for academic teaching – Educa-T’, Academic teaching in Croatia: Challenges and perspectives (22-23.09.2016., Zagreb)
  5. Nena Rončević, Marko Turk, Bojana Vignjević, ICERi 2016. 9th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Research Management Competencies: Croatian Academics’ Perspective (14-16.11.2016., Seville, Španjolska)
  6. Bojana Vignjević, Marko Turk, Jasminka Ledić, Treći Dani obrazovnih znanosti (DOZ): „Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja“, Izazovi izvrsnosti u visokom obrazovanju: iskustva mladih istraživača (20-21.10.2016., Zagreb)
  7. Marko Turk, Nena Rončević, Jasminka Ledić, 7th ICEEPSY The International Conference on Education and Educational Psychology, Research Management Competencies: Croatian Academics’ Perspective (11-15.10.2016., Rhodes, Grčka)
  8. Marija Brajdić Vuković, EASST/4S konferencija, „Science + technology by other means“, Narratives of excellence as predictor of change in the architecture of research fields (1.-3.09.2016., Barcelona, Španjolska)
  9. Bojana Vignjević, Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti DOKON 2016, Profesionalna socijalizacija i razvoj (mladih) akademskih djelatnika: obilježlja i izazovi (3.06.2016., Rijeka)
  10. Jasminka Ledić (pozvano predavanje). Excellence & Innovation in Basic-Higher Education & Psychology. Does the academia instigate excellence? (18.-21.5.2016., Rijeka)
  11. Marko Turk i Jasminka Ledić International Conference Improving UniversityTeaching and Learning. How do the Academics in Croatia Value Teaching Competencies (06.04.2016., Brdo pri Kranju, Slovenija)
  12. Bojana Ćulum (pozvano predavanje za studente doktorskog studija), Reputation Game & Networking for Academic Careers: Early Career Female Scholars as Organic and Strategic Networkers (23.02.2016., Washington State University, WA, USA)
  13. Bojana Ćulum (pozvano predavanje, javno), Reputation Game & Networking for Academic Careers: Early Career Female Scholars as Organic and Strategic Networkers (22.02.2016., Women Resource Centre, Advance at WSU, Washington State University, WA, USA)
  14. Nena Rončević, Marko Turk i Bojana Vignjević. Excellence & Innovation in Basic-Higher Education & Psychology. Papers are What Count: Excellence in Teaching is Neither Supported nor Properly Evaluated (18.-21.5.2016., Rijeka)
  15. Marko Turk, pozvano predavanje za studente doktorskog studija, Department of Theory of Education and Social Education, Faculty of Education, National University of Distance Education, Madrid, Spain, 5. veljače 2016. Naslov predavanja: Academic Profession in Europe: Changes, Challenges and (New) Competencies
  16. Marko Turk i Jasminka Ledić, 8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, Spain, 4 – 6 February 2016., izlaganje: Mastery of the academic profession competencies: Croatian academics’ attitudes
  17. Bojana Ćulum i Terhi Nokkala (konzultantica), 40th ASHE Annual Conference: Inequality and Higher Education, 2-7. studenog 2015. (angažman u mentorskom programu konferencije), Denver, CO, USA
  18. Marko Turk i Jasminka Ledić, International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Turska, 29–31. listopada 2015; izlaganje: Croatian academics’ attitudes on the importance of academic profession competences
  19. Marko Turk, Hrvatski kvalifikacijski okvir: znanje i kreativnost
    Zagreb, 22 – 23. listopada 2015; izlaganje: Kompetencije akademske profesije: stavovi sveučilišnih nastavnika
  20. Bojana Vignjević, Hrvatski kvalifikacijski okvir: znanje i kreativnost, Zagreb, 22 – 23. listopada 2015; izlaganje: Izazovi profesionalne socijalizacije akademskih djelatnika
  21. Bojana Ćulum, 6th Annual Teaching With Purpose Conference: A Call To Culturally Responsive Teaching, Portland, 9-10. listopada, 2015 (sudjelovanje bez izlaganja)
  22. Bojana Ćulum, Tatiana Fumasoli (konzultantica) i Terhi Nokkala (konzultantica), CHER 28th Annual Conference, Lisabon, Portugal, 7-9. rujan, 2015., izlaganje: Reputation game and networking for academic careers – early career female scholars as strategic and organic networkers
  23. Bojana Ćulum i Terhi Nokkala - u suradnji s David Hoffman (University of Jyväskylä, Finska) i Hugo Horta (University of Hong Kong, SAR, CHINA), CHER 28th Annual Conference, Lisabon, Portugal, 7-9. rujan, 2015., panel izlaganje: Critically problematizing academic mobility and work/life balance
  24. Jasminka Ledić, Dani obrazovnih znanosti 2014, Zagreb 16-17/10/2014, pozvano plenarno izlaganje: Utječu li istraživanja na promjene u visokom obrazovanju: nacionalna perspektiva iz biografskog rakursa 
  25. Marko Turk i Jasminka LedićDani obrazovnih znanosti 2014, Zagreb 16-17/10/2014, izlaganje: Janusovo lice akademske profesije: između nastavnika i istraživača
  26. Terhi Nokkala, Bojana Ćulum i Tatiana Fumasoli, ASHE 2014, 39th Annual Conference, Washington DC, SAD, 19/11/2014-23/11/2014, izlaganje: Reflecting upon the Networking Perceptions of Early Career Female Scholars
  27. Bojana Ćulum, 27th CHER Annual Conference, Rim, Italija, 08/09/2014-10/09/2014, izlaganje: International and global knowledge production in higher education research and
    the limitations and virtues of national explanatory frameworks
  28. Marko Turk, Teaching, Learning, and Research in the "Just Google It" Age, University of Harvard, Boston, SAD, 08/03/2015 - 10/03/2015, izlaganje: Academic Profession in Europe: Changes and Challenges
  29. Marko Turk, DOKON 2015, Rijeka, 22/5/2015, izlaganje: (Nove) kompetencije akademske profesije u Europi

 

SUDJELOVANJE NA EDUKACIJAMA

 

  1. Bojana Vignjević i Marko Turk - MQIC 2017, Berlin, 3.03. 2017. (usavršavanje rada u programskom paketu MAXQDA za obradu kvalitativnih podataka)
  2. Bojana Vignjević - Introduction to MAXQDA a qualitative and mixed methods data analysis software, ECPR winter school, University of Bamberg, Bamberg, 26.-27.02.2016.
  3. Bojana Ćulum - Nvivo: Powerful Native Software for Qualitative Research, webinar, 15.10.2015 (alfasoft.com)
  4. Marko Turk i Bojana Vignjević - Ciklus metodoloških radionica Odsjeka za sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, 30.09-1.10.2015. godine
  5. Bojana Ćulum - The 8th ECPR Summer School in Methods and Techniques, NVivo 10: short course, Ljubljana, 23-25.07.2015.

 

REZULTATI ISTRAŽIVANJA / OBJAVLJENI RADOVI

 

  1. Ledić, J., Brajdić Vuković (2017). Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika, Rijeka: Filozofski fakultet u Rijeci. (znanstvena monografija)
  2. Ledić, J., Turk, M. (2017). Teaching and Research in the professional Socialization of Junior Researchers / Nastava i istraživanje u profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika, Rijeka: Filozofski fakultet u Rijeci. (dvojezična znanstvena monografija)
  3. Turk, M., Rončević, N. i Ledić, J. (2016). Research Management Competencies: Croatian Academics’ Perspective. The European Proceedings of Social&Behavioural Sciences, ICEEPSY 2016:7th International Conference on Education and Educational Psychology,167-178. Dostupno na: http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/18_4745_7525_fullText_1_28.pdf

     

  4. Rončević, N., Turk, M. i Vignjević, B. (2016). Research Development Competencies: Junior academics' Perspective. ICERI 2016 Proceedings, 9th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 8847-8857. Dostupno na: https://library.iated.org/view/RONCEVIC2016RES

  5. Turk, M., Ledić J. (2016). Kompetencije akademske profesije. Fata volentem ducunt, nolentem trahunt. Rijeka: Filozofski fakultet u Rijeci. (odabrana poglavlja)
  6. Turk, M., Ledić, J. (2016). Between teaching and research: challenges of the academic profession in Croatia Center for Educational Policy Studies Journal, 6(1), 95-111. (Dostupno na: http://www.cepsj.si/doku.php?id=en:cepsj)
  7. Turk, M. (2016). (Nove) kompetencije akademske profesije u Europi. Napredak. Časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 157, 1-2, 145-164. (Dostupno na: https://bib.irb.hr/prikazi-rad?&rad=818109)
  8. Turk, M., Ledić, J. (2016). Croatian Academics’ Attitudes on the Importance of Academic Profession Competencies, International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(1), 142-159. – poveznica na https://bib.irb.hr/prikazi-rad?&rad=793321
  9. Turk, M. (2015). Academic Profession in Europe: Changes and Challenges, U: Teaching, Learning, and Research in the “Just Google It” Age, 5, 1, 449-466, University of Harvard, Boston, USA: 21st Century Academic Forum. Dostupno na: http://bib.irb.hr/prikazi-rad?&rad=777900
  10. Nokkala, T., Ćulum, B., Fumasoli, T. (forthcoming/2016). Early career women in academia: An exploration of networking perceptions. U: Eggins, H. (Ur.) (forthcoming / 2016). Women in Academia. Dordrecht: Springer.
  11. Ledić, J., Ćulum, B., Turk, M. Academics’ career advancement in Croatia: model in transition? rad prijavljen, Društvena istraživanja
  12. Filipa M. Ribeiro, Yurgos Politis, Bojana Culum (ed.) (2015). New Voices in Higher Education, IGI Global

Napomena: Nekoliko radova članova projektnog tima trenutačno su u recenzentskom i/ili postupku objave te će biti navedeni nakon objave s punim referencama.

 

PREPORUKE PROIZAŠLE SA ZNANSTVENO-ISTRAŽIVAČKOG PROJEKTA

  1. Ledić, J., Turk, M. (ur.) (2017). Preporuke o kompetencijama akademske profesije i profesionalnoj socijalizaciji mladih istraživača

  2. Ledić, J., & Turk. M. (Eds.) (2017). Recommendations on the Academic Profession Competencies and the Professional Socialisation of Junior Researchers

 

PROJEKTNI TIM


Prof. dr. sc. Jasminka Ledić, voditeljica projekta
Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Rijeci
URL: https://portal.uniri.hr/portfelj/1092

Doc. dr. sc. Marija Brajdić Vuković, istraživačica (od 1.6.2015.)
Odjel za sociologiju, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
URL: https://www.hrstud.unizg.hr/djelatnik/marija.brajdic_vukovic

Doc. dr. sc. Bojana Ćulum, istraživačica
Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Rijeci
URL: https://portal.uniri.hr/portfelj/760

Doc. dr. sc. Nena Rončević, istraživačica
Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Rijeci
URL: https://portal.uniri.hr/portfelj/1072

Marko Turk, poslijedoktorand
Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Rijeci
URL: https://portal.uniri.hr/portfelj/1647

Vilma Kotlar, doktorand (od 1.7.2014. do 1.4.2015.)
Sveučilište u Zadru

Bojana Vignjević, suradnica (od 1.6.2015.)
Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Rijeci
URL: https://portal.uniri.hr/portfelj/2413

Ivana Miočić, doktorandica zaposlena u okviru HRZZ natječaja Projekt razvoja karijera mladih istraživača - izobrazba novih doktora znanosti, od 1.10.2016.
Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Rijeci
URL: https://portal.uniri.hr/portfelj/2676